/ بلاگ / ایرانگردی / فاصله تهران تا شهرکرد با انواع وسایل نقلیه + نقشه
ایرانگردی

فاصله تهران تا شهرکرد با انواع وسایل نقلیه + نقشه

فاصله تهران تا شهرکرد با انواع وسایل نقلیه + نقشه

17 خرداد 1403

.

زمان خواندن 3 دقیقه

WhatsappIconWhatsappIcon

شهرکرد در ارتفاع 2060 متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از سرسبزترین مناطق ایران به شمار می‌رود . این شهر اقلیمی نیمه مرطوب و معتدل دارد و در فصل تابستان، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان است. در این مقاله از سفرانه قصد داریم فاصله تهران تا شهرکرد را با انواع وسایل نقلیه به شما بگوییم و جاهای دیدنی شهرکرد را بشناسیم.

 

سفری به بلندای بام ایران

شهرکرد که تا شهریور 1314 به دهکرد شناخته می‌شد، یکی از زیباترین شهرهای ایران است. این شهر در دامنه رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا به بام ایران شناخته شود. از نظر جغرافیایی این استان در قسمت مرکزی قرار گرفته و با استان‌های کهگلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان و خوزستان همسایه است.  این شهر اقوام مختلفی را در خود جای داده است و به همین دلیل، سه گویش لری بختیاری، فارسی و ترکی در شهرکرد رایج است.

 


مطلب مرتبط: جاهای دیدنی شهرکرد | از تالاب پرندگان چغاخور تا بام ایران


 

تهران تا شهرکرد با خودرو شخصی

سفر با خودرو شخصی، آزادی بیشتری به همراه دارد. در این نوع سفر شما می‌توانید هر ساعتی که مایل بودید حرکت کنید و به تعداد دفعات دلخواه، در بین راه توقف کنید. اگر برای سفر به شهرکرد خودرو شخصی را انتخاب کنید، سه مسیر پیش‌رو خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که این حدود زمانی که گفته شده، در صورتی است که بدون توقف به سمت شهر مقصد رانندگی کنید که امکان‌پذیر نیست.

 

شهرکرد

 

مسیر اول: اگر راه اول را انتخاب کنید، حدود 6 ساعت در مسیر خواهید بود و از شهرهای قم، کاشان، شاهین‌شهر و نجف‌آباد گذر می‌کنید تا به شهرکرد برسید.

مسیر دوم: در راه دوم مانند راه اول تا کاشان خواهید آمد، اما از کاشان مسیرتان جدا می‌شود. راه دوم از شهرهای قم، کاشان، گلپایگان و داران گذر می‌کنید تا به شهرکرد برسید و حدود 7 ساعت در مسیر خواهید بود.

 

فاصله تهران تا شهرکرد

 

مسیر سوم: در آخر راه سوم، از جاده ساوه به سمت شهرکرد رانندگی خواهید کرد و از شهرهای سلفچگان، دلیجان، میمه، شاهین شهر، نجف‌آباد و زرین‌شهر گذر خواهید کرد. با انتخاب این مسیر، 6 ساعت در راه خواهید بود.

به طور کلی فاصله تهران تا شهرکرد حدود 547 کیلومتر است و با انتخاب یکی از این مسیرها می‌توانید به این شهر زیبا در مرتفع‌ترین نقطه ایران برسید.

 

تهران تا شهرکرد با اتوبوس

اگر برای طی کردن فاصله تهران تا شهرکرد، وسیله نقلیه اتوبوس را انتخاب کردید باید بگوییم که نمی‌دانیم راننده کدام مسیر را انتخاب می‌کند. اما به طور معمول حدود 6 ساعت در مسیر خواهید بود تا به شهرکرد برسید. البته سفر با اتوبوس این مزیت را به طور کلی دارد که خستگی رانندگی در طول مسیر را نخواهید داشت.

 

تهران تا شهرکرد با هواپیما

برای رسیدن به شهرکرد با هواپیما، لازم است به فرودگاه بین‌المللی شهدای شهرکرد بلیط تهیه کنید. فاصله تهران تا شهرکرد با هواپیما حدود 380 کیلومتر است و حدود 70 دقیقه در مسیر خواهید بود. جالب است بدانید که فرودگاه شهدای شهرکرد به عنوان مرتفع‌ترین فرودگاه ایران شناخته می‌شود.

 

جاهای دیدنی شهرکرد

 

تهران تا شهرکرد با قطار

در حال حاضر متاسفانه شهرکرد دارای خط ریلی نیست و امکان سفر به این شهر با قطار وجود ندارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از یکی از سه روش قبلی برای طی کردن فاصله تهران تا شهرکرد استفاده کنید.

 


مطلب مرتبط: فاصله تهران تا کاشان با انواع وسایل نقلیه + نقشه


 

جاذبه های گردشگری شهرکرد

شهرکرد طبیعتی زیبا با تاریخی غنی دارد و به دلیل آب و هوای ییلاقی، در ماه‌های گرم سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. از جمله جاهای دیدنی شهرکرد به قلعه چالشتر، پارک ملی تنگ صیاد، قلعه سردار اسعد جونقان، گرداب بن، اتاق آیینه، قلعه دزک و پارک ملت شهرکرد اشاره کنیم. بیشترین آثار تاریخی شهرکرد را قلعه‌هایی تشکیل می‌دهند که بیشتر در دوران صفویه ساخته شده‌اند.

 

جاهای دیدنی شهرکرد

 

در این مقاله از سفرانه سعی کردیم تا فاصله تهران تا شهرکرد را به شما معرفی کنیم تا با برآورد مدت زمانی که در مسیر خواهید بود، این شهر را برای سفر انتخاب کنید. امیدواریم سفر به مرتفع‌ترین شهر ایران به شما خوش بگذرد و خاطرات خوبی را رقم بزنید.


نظرات شما

برای این پست نظری ثبت نشده

ثبت نظر