/ بلاگ / سفرگونه / سفارت انگلیس | معرفی سفارت بریتانیا در ایران، اطلاعات و نحوه اخذ روادید این کشور
سفرگونه

سفارت انگلیس | معرفی سفارت بریتانیا در ایران، اطلاعات و نحوه اخذ روادید این کشور

سفارت انگلیس | معرفی سفارت بریتانیا در ایران، اطلاعات و نحوه اخذ روادید این کشور

15 مرداد 1402

.

زمان خواندن 4 دقیقه

WhatsappIconWhatsappIcon

افراد به دلایل متعدد قصد سفر به انگلستان و بازدید از این کشور مهم را دارند بنابراین لازم است درباره سفارت انگلیس و نحوه اخذ روادید سفر به بریتانیا اطلاعات داشته باشند. سفارت بریتانیا در ایران فعال است و افراد می‌توانند در ایران جهت اخذ ویزای انگلیس اقدام نمایند. پیش از پرداختن به معرفی سفارت انگلستان لازم است این کشور را معرفی نماییم.

 

سفارت انگلیس در تهران

 

کشور انگلستان بخشی از پادشاهی متحده بریتانیای کبیر به شمار می‌رود. بریتانیا مجموع سه کشور کوچکتر به نام‌های انگلستان، اسکاتلند و ولز است. لندن پایتخت انگلستان، پایتخت پادشاهی بریتانیا نیز هست و از این جهت، انگلستان اهمیت سیاسی دارد و در میان دیگر بخش‌های بریتانیا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

لندن

 

این کشور در شمال‌غربی قاره اروپا به صورت یک جزیره قرار دارد و به جز ایرلند با کشورهای دیگر مرز زمینی مشترک ندارد. انگلستان دارای اهمیت و شهرت جهانی از جنبه‌های گوناگون از جمله فرهنگ، تاریخ، علم و سیاست است بنابراین از نقاط مختلف دنیا، افراد خواستار سفر و اقامت در بریتانیا هستند. در این مقاله از سفرانه به معرفی سفارت انگلیس در ایران خواهیم پرداخت که علاقه‌مندان بتواند اطلاعات لازم را کسب نمایند.

 


مطلب مرتبط: جاهای دیدنی انگلیس | سفر به سرزمین ساعت بیگ بن و اتوبوس های قرمز


 

سفارت بریتانیا در ایران

سفارتخانه بریتانیا در ایران که به نام سفارت انگلیس نیز شناخته می‌شود، نماینده دولت متحده پادشاهی بریتانیا در تهران است. از جمله وظایف اصلی این سفارت در ایران کار بر روی رابطه ایران و بریتانیا درباره موضوعات بین‌المللی است و این سفارت که از سویی با مقامات ایران ارتباط دارد، در جهت شناخت ایران و مردم آن نیز تلاش می‌نمایند.

 

سفارت بریتانیا

 

تعداد قابل توجهی از ایرانیان در انگلیس زندگی می‌کنند و ایران نیز مورد توجه و علاقه شهروندان بریتانیا است بنابراین این نیاز وجود دارد که روابط مثبت و رو به پیشرفت باشد؛ سفارت این دو کشور تأثیر قابل توجه در این زمینه دارند.

 

تاریخچه سفارت انگلیس

در سال 1821 میلادی، نخستین نمایندگان بریتانیا در ایران، سفارت انگلیس را شکل دادند که محل اولیه آن بازار تهران بود. در سال 1876 میلادی این سفارت در یک ساختمان جدید واقع در خیابان فردوسی تهران مستقر شد زیرا حدود سال 1860 بهداشت پایین و ازدحام زیاد در محدوده بازار باعث نیاز این سفارت به یک مکان جدید شد.

 

داخل سفارت انگلیس

 

سفارت انگلیس در تهران بارها تحت تأثیر اتفاقات متعدد تاریخی قرار گرفت، سفارت تعطیل شد و یا کارکنان و اعضای سفارت بریتانیا به کشور خود فراخوانده شدند. برای نمونه می‌توان به روند ملی شدن صنعت نفت ایران، فتوای قتل سلمان رشدی، دادگاه میکونوس و موارد دیگر که در فعالیت این سفارت در ایران تأثیر داشتند، اشاره نمود.

باید توجه داشته باشید در حال حاضر این سفارت با حضور سفیر بریتانیا در تهران فعال است و به فعالیت در زمینه وظایف تعیین شده از سوی دولت بریتانیا می‌پردازد.

 


مطلب مرتبط: استون هنج انگلستان؛ مخوف‌ترین بنای جهان


 

آدرس سفارت انگلیس

سفارت انگلیس واقع در تهران، خیابان فردوسی است. محل استقرار کارکنان این سفارت؛ باغ سفارت انگلستان در محله قلهک، خیابان شریعتی قرار دارد و به باغ قلهک نیز معروف است. این باغ از دوره قاجاریه در تملک سفارت بریتانیا قرار دارد.

 

سفارت بریتانیا

 

جالب است بدانید باغ قلهک در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در باغ قلهک به جز محل استقرار کارمندان سفارت، گورستان متفقین تهران و دفتر شورای فرهنگی بریتانیا نیز قرار دارند.

 

باغ سفارت انگلستان

 

آدرس سفارت انگلیس: تهران، خیابان فردوسی، نبش خیابان جمهوری، ضلع شمال‌غربی چهارراه استانبول

ساعت کاری سفارت انگلیس: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:30 تا 14:30

سایت سفارت انگلیس در ایران: https://www.gov.uk/world/organisations/british-embassy-tehran.fa

تلفن سفارت انگلیس: +98 ( 0)21 6405 2000

آدرس باغ سفارت انگلیس: تهران، خیابان شریعتی، محله قلهک، حد فاصل خیابان دولت و پل صدر، پلاک 493

 

اخذ روادید بریتانیا

طبق اطلاعات ارائه شده در سایت سفارت انگلیس، متقاضیان دریافت ویزا می‌توانند با مراجعه به شرکت تجاری وی اف اس گلوبال «VFS» اقدام نمایند. این شرکت در جهت اخذ ویزا یا مهاجرت به بریتانیا برای متقاضیان با این کشور همکاری می‌نماید.

 

ویزای انگلستان

 

متاقاضیان مهاجرت و سفر به بریتانیا به مراجعه به این مرکز می‌توانند فرم درخواست، اسناد پشتیبان و داده‌ها بیومتریک خود را تحویل نمایند. باید توجه داشته باشید قبل از تعیین قرار ملاقات باید نوع ویزای خود را انتخاب و در سایت GOV.UK درخواست ویزای انگلیس خود را ثبت نمایید.

در ادامه نیاز به پرداخت هزینه لازم و تعیین قرار ملاقات وی اف اس است. در همین مراحل باید اسناد لازم در جهت درخواست دریافت روادید بریتانیا در سه نوع توریستی، کاری و تحصیلی را بارگذاری نمایید.

آدرس وی اف اس انگلیس: تهران، خیابان موسوی (گلستان پنجم)، میدان هروی، مجتمع هروی سنتر، طبقه پنجم

ساعت کار: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:00 تا 16:00

 


مطلب مرتبط: سفارت فرانسه در ایران | آدرس + نحوه ویزا گرفتن


 

در این مقاله از سفرانه به معرفی سفارت انگلیس در تهران، بررسی تاریخچه و فعالیت‌های این سفارت و همچنین راهنمایی در جهت دریافت روادید بریتانیا ارائه گردید. علاقه‌مندان با مطالعه این مطلب می‌توانند به اطلاعات مناسب و موثق در این زمینه دست یابند.


نظرات شما

برای این پست نظری ثبت نشده

ثبت نظر