/ بلاگ / جهانگردی / جاهای دیدنی صربستان | از قلعه بلگراد تا اولین کلیسای ارتدکس
جهانگردی

جاهای دیدنی صربستان | از قلعه بلگراد تا اولین کلیسای ارتدکس

جاهای دیدنی صربستان | از قلعه بلگراد تا اولین کلیسای ارتدکس

23 خرداد 1403

.

زمان خواندن 3 دقیقه

WhatsappIconWhatsappIcon

جاهای دیدنی صربستان ترکیبی از خیابان‌ها و موزه‌هایی است که تاریخ سخت و تلخ این کشور را نشان می‌دهد. یکی از زیباترین و آرام‌ترین کشورهای اروپایی که مقصد گردشگری بسیاری از مسافران بوده، روزگاری درگیر جنگ‌ها و نسل‌کشی‌ها بوده است. به طور کلی، صربستان کشوری آمیخته با جنگ و آشوب بوده که در اکثر مواقع علت آن، همسایگی با کشورهای جنگ‌طلب بوده است. این کشور زمانی محل زندگی سلتیک‌ها بوده و بعد تحت سلطه رومی‌ها و بعد مجارها قرار گرفته بود و در آخر، درگیر جنگ‌های جهانی شد.

 

جاهای دیدنی صربستان

 

صربستان در قسمت مرکز جنوبی اروپا، بخش جنوبی جلگه پانونی و جنوبی شبه‌جزیره بالکان قرار دارد و مرزهای امروزی آن، بعد از جنگ جهانی دوم مشخص شد. بعد از آن از شمال با مجارستان، از شرق با رومانی و بلغارستان، از غرب با کرواسی و بوسنی هرزگوین و از جنوب با مقدونیه و مونته نگرو همسایه است. آب و هوای صربستان قاره‌ای است و تابستان‌هایی گرم اما معتدل و زمستان‌هایی تحت تاثیر توده هوای سیبری، آفریقا و مدیترانه دارد. از قسمت شمالی دشت‌های وسیع و از جنوب، قله‌های بلند در صربستان قرار گرفته‌اند.

 

قلعه بلگراد

یکی از نمادین‌ترین جاهای دیدنی صربستان، قلعه بلگراد است که بارها ویران شده و دوباره از جا برخواسته است. ساخت این قلعه در قرن دوم آغاز شد و نهایتاً در قرن هجدهم به پایان رسید. این قلعه در محل تلاقی رودخانه‌های ساوا و دانوب ساخته شده و به دلیل موقعیت استراتژیک مهمی که داشته، یک دژ دیگر در آن به عنوان کمپ ارتش ساخته شد.

 

قلعه بلگراد

 

این قلعه در زمان جنگ اتریش و ترکیه به طور کامل ویران شد و دوباره در انتهای قرن 18 به شکل امروزی درآمد. اکثر دروازه‌های قلعه بلگراد و همچنین برج ساعت آن هنوز سالم هستند و گردشگران بسیاری آ‌ن‌ها را از نزدیک دیده‌اند. البته بخشی از قلعه در حال حاضر به پارک کالمگدان و فضایی سرسبز و تفریحی تبدیل شده است.

 

شهر شیطان

در جنوب صربستان منطقه‌ای قرار دارد که یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعی در جهان شناخته شده است. شهر شیطان مجموعه‌ای از 200 ستون خاکی به شکل دوک است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. از نظر بسیاری از بازدیدکنندگان، شهر شیطان یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی صربستان است که البته یکی از عجایب هفتگانه نیز شناخته می‌شود.

 

شهر شیطان صربستان

 

ستون‌هایی که در این مجموعه قرار گرفته‌اند بین 2 تا 15 متر ارتفاع و حدود نیم تا 3 متر عرض آن‌ها است. بر روی اکثر این ستون‌ها کلاهک‌هایی وجود دارد که تا حدودی علت ترسناک بودن آن‌ها شناخته شده‌اند. جالب است بدانید که شایعات و خرافات بسیاری برای این منطقه وجود دارد که از صحت آن‌ها اطمینانی وجود ندارد.

 

کلیسای سنت ساوا

مقبره سنت ساوا یا کلیسای سنت ساوا بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس در بالکان است. این کلیسا توسط اولین اسقف اعظم ارتدکس، ساوا ساخته شده و بعدها مقبره او نیز بود. اسقف اعظم سنت ساوا، تاثیر مهم و بزرگی برای ارتدکس در قرون وسطی در صربستان داشته است.

 

کلیسای سنت ساوا

 

اما در زمان حمله عثمانی‌ها در سال 1595، وزیر اعظم عثمانی‌ها دستور داده بود تا بقایای پیکر سنت ساوا آتش زده شود. برای تزئینات داخلی این کلیسا از سنگ‌های صیقل خورده براق استفاده شده که در کنار گنبدهای طلایی، 18 صلیب طلایی و 49 ناقوس زیبایی و شکوه خاصی پیدا کرده است.

 

خیابان کنزمیهایلوا

علت شهرت خیابان کنزمیهایلوا بلگراد معماری زیبا و چشم‌نواز آن است. این خیابان از قلعه کالمگدان به سمت میدان جمهوری بلگراد کشیده شده و مملو از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های برند است. البته کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده این خیابان مهم‌ترین نقش در زیبایی این خیابان را در شب‌ها دارند. اگر در سفرتان به بلگراد و بازدید از جاهای دیدنی صربستان، به این خیابان رسیدید فراموش نکنید که وارد گران‌ترین خیابان شهر شده‌اید.

 

خیابان کنزمیهایلوا

 

در این مقاله از سفرانه سعی کردیم تا جاهای دیدنی صربستان را به شما معرفی کنیم تا راهنمای سفر خوبی برای بازدید از این کشور داشته باشید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و از آن بهره‌مند شده باشید.


نظرات شما

برای این پست نظری ثبت نشده

ثبت نظر