/ بلاگ / جهانگردی / جاهای دیدنی بالی | بهشتی کوچک بین دو اقیانوس
جهانگردی

جاهای دیدنی بالی | بهشتی کوچک بین دو اقیانوس

جاهای دیدنی بالی | بهشتی کوچک بین دو اقیانوس

29 اردیبهشت 1403

.

زمان خواندن 3 دقیقه

WhatsappIconWhatsappIcon

جاهای دیدنی بالی ترکیبی از مناظر بکر و معابد هندو است. این کشور مجمع‌الجزایری با 17 جزیره تشکیل شده، یکی از مقاصد گردشگری محبوب شناخته شده است. در این مقاله از سفرانه قصد داریم تا جاذبه های گردشگری بالی را به شما معرفی کنیم و در ادامه راهنمای سفر به بالی را به شما خواهیم گفت.

 

جنگل میمون های یوبود

حتماً تا به حال ویدئوهایی از میمون‌های بازیگوشی دیده‌اید که سر به سر گردشگران می‌گذارند. اکثر این ویدئوها متعلق به جنگلی در حاشیه شهر یوبود در جزیره بالی است که زیستگاه میمون های ماکاک خاکستری دم دراز است.

 

جنگل میمون های اوبود

 

جنگل میمون های اوبود یا یوبود در مرکز جزیره بالی قرار دارد و جالب است بدانید که این جنگل به عنوان منطقه حفاظت شده شناخته می‌‌شود و یکی از مراکز مهم تحقیقاتی برای حفاظت از آب و محیط زیست است. در جنگل یوبود می‌توانید با کمی قدم زدن به ویرانه‌هایی از معبدی هندویی برسید که با خزه پوشانده شده است.

 

شالیزارهای پلکانی تگالالانگ

یکی از جالبترین جاهای دیدنی بالی، مزارع برنج تگالالنگ است که به صورت طبقاتی قرار گرفته‌اند. شالیزارهای تگالالنگ به روش سنتی سوباک آبیاری می‌شوند و چنین منظره زیبایی را به وجود آورده‌اند. برای بازدید از این مزارع برنج پلکانی در بالی می‌توانید به روستاهای پجنگ و کمبوهان بروید.

 

شالیزارهای پلکانی تگالالانگ

ساحل قارچ

در نزدیکی روستای جونگوتباتو، ساحلی رویایی با ماسه‌های سفید و دریایی زیبا به نام ساحل قارچ وجود دارد. این ساحل حتی در فصل‌های بارانی هم حدود 8 ساعت آفتاب دارد اما اگر می‌خواهید که قایق‌سواری آرامی را در دریای ساحل قارچ تجربه کنید، فصل گرم را انتخاب کنید.

 

ساحل قارچ

 

قلعه الوواتا

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی بالی که اتفاقاً میمون‌های بازیگوش را در آن‌جا هم خواهید دید، قلعه الوواتا است. این کاخ زیبا بر روی تپه‌ای بلند به ارتفاع 70 متر از سطح دریا ساخته شده و منظره غروب فوق‌العاده‌ای دارد.

 

قلعه الوواتا

 

معبد الوواتا به عنوان یکی از معابد هفتگانه شناخته می‌شود و با منظره شگفت‌انگیزی که در لحظه غروب دارد، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

 

معبد تناه لات

یکی از زیباترین مناظر در بالی، توسط معابد هندویی است که در نزدیکی ساحل صخره‌ای ساخته شده و با موج‌های خروشان احاطه شده‌اند. معبد تناه لات در دهکده برابان به عنوان نمادی‌ترین معبد جزیره بالی شناخته می‌شود. این معبد مربوط به قرن 15 میلادی و توسط یک کاهن اعظم انگلیسی ساخته شده است.

 

معبد تانالات

 

کوه آتشفشان باتور و کینتامانی

کوه آتشفشان باتور و کینتامانی درواقع  از دو کاسه آتشفشانی با یک مرکز و یک دریاچه آتشفشانی تشکیل شده است. در اطراف این آتشفشان 6 دهکده باستانی با معابد هندوی زیبا وجود دارد. همچنین گردشگران بسیاری برای میل کردن غذا و تماشای این منظره، رستوران‌های مشرف به آتشفشان را انتخاب می‌کنند.

 

کوه آتشفشان باتور و کینتامانی

 

گوآ گاجا

در دهکده بدولو در نزدیکی جنگل یوبود، غار فیل یا گوآگاجا قرار دارد که یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی بالی محسوب می‌شود. ادر این غار عجیب شما می‌توانید از حکاکی‌های روی دیوارهای سنگی، استخرهای شنا و از غار مرکزی مخصوص تمدد اعصاب دیدن کنید.

 

 

معبد گوآگاجا

 

بازارهای هنری یوبود

خرید هدیه‌ای از سفری که رفته‌ایم برای عزیزانمان یکی از عادت‌های سفر محسوب می‌شود. اگر در بالی قصد خرید سوغاتی را داشتید، حتماً به بازارهای صنایع دستی یوبود در مقابل کاخ یوبود سر بزنید. در این بازار هنری می‌توانید انواع روسری‌های ابریشمی زیبا، کیف و کلاه دستباف، مجسمه و انواع صنایع دستی مخصوص بالی را پیدا کنید. این بازار محل گردهمایی مردم محلی محسوب می‌شود و می‌توانید با آداب و رسوم مردم بالی نیز آشنا شوید.

 

بازار هنری یوبود

 

معبد بساکیه

در هزار متری از سطح زمین، معبدی زیبا در دامنه جنوب غربی کوه‌های آگونگ قرار دارد. این معبد که به عنوان معبد مادر شناخته می‌شود، مجموعه‌ای زیبا است که حدود 23 معبد در آن قرار دارد. معبد بساکیه بزرگترین و مقدس‌ترین معبد در بالی محسوب می‌شود که در اطراف آن مملو از شالیزار، تپه و کوه‌های زیبا احاطه شده است.

 

معبد بساکیه

 

بیشتر جشن‌ها و مراسم‌های سنتی و مذهبی بالی در این معبد برگزار می‌شود و سالانه مردم محلی و گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. جالب است بدانید که این مجموعه معابد هفتگانه بالی قدمتی هزار ساله دارد.

 

کلام آخر

در این مقاله از سفرانه سعی کردیم تا جاهای دیدنی بالی را به شما معرفی کنیم تا با این جزیره زیبا بیشتر آشنا شوید. امیدواریم این مقاله راهنمای سفر به بالی مناسبی برای شما باشد و بتوانید به راحتی از جاذبه های گردشگری بالی دیدن کنید.


نظرات شما

برای این پست نظری ثبت نشده

ثبت نظر