/ بلاگ / جهانگردی / بزرگ ترین و جالب ترین شهربازی ها در جهان
جهانگردی

بزرگ ترین و جالب ترین شهربازی ها در جهان

بزرگ ترین و جالب ترین شهربازی ها در جهان

10 مهر 1401

.

زمان خواندن: 3 دقیقه

WhatsappIconWhatsappIcon

جالب است بدانید که ایالات متحده آمریکا، بزرگترین و جالب ترین شهربازی های جهان دارد. در میان شهربازی‌های بزرگ و هیجان‌انگیز دنیا دیزنی و یونیورسال دو نمونه درخشان از این شهربازی‌ها هستند. این درحالی است که تنها 10 شهربازی برتر کشور آمریکا سالانه حدود 500 ملیون بازدید کننده دارد.

علت اصلی این حجم از بازدید کننده و گردشگر در جذاب بودن این مجموعه‌ها برای تمام گروه‌های سنی از کودکان تا بزرگسالان است. در این مقاله از سفرانه قصد داریم هشت نمونه از بزرگترین و جالب ترین شهربازی های جهان را به شما معرفی کنیم.

 


مطلب مرتبط: دیزنی لند کجاست | با سرزمین شادی و هیجان آشنا شوید!


 

شهربازی سدار پوینت اوهایو با مساحتی بالغ بر 147 هکتار

این شهربازی به دنیای رولر کاستر معروف است. یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌ها در جهان که در سال 1870 احداث شده است. شهربازی سدار پوینت دارای 16 ترن هوایی هیجان انگیز است که در جهان لقب سریعترین و بلندترین ترن هوایی را نیز دارد.

 

شهربازی سدار پوینت اوهایو

 

دیزنی لند توکیوی ژاپن – 250 هکتار

این شهربازی اولین دیزنی لندی بود که خارج از ایالات آمریکا با سالانه 16 ملیون بازدیده کننده، در سال 1983 ساخته شد. برای ادای احترام به والتر الایس دیزنی موسس مجموعه دیزنی لند مجسمه ای از او و میکی موس در ورودی این شهربازی احداث شده است.

 

شهربازی دیزنی لند توکیو

 

دریاچه دیزنی لند توکیو در سال 2001 به این مجموعه اضافه شد که بندرگاهی به شکل بندرگاه‌های مدیترانه دارد. فروشگاه اسباب‌بازی مانیا، پری دریایی، نمو و دوستانش، سرزمین ماجراجویی ایندیانا جونز، سرزمین علاء‌الدین و جزیزه اسرار آمیز همگی از تفریحات جالب و هیجان انگیز این شهربازی هستند.

 


مطلب مرتبط: راهنمای سفر ارزان به اروپا | سفری با برنامه ریزی خودتان


 

اورلند یونیورسال در ایالات اورلاندو کشور آمریکا – 278 هکتار

یکی از محبوب‌ترین شهربازی‌ها در اورلاندو  که از چندین پارک تشکیل می‌شود، یونیورسال است. این مجموعه شامل سرزمین ماجراجویی یونیورسال، خلیج آتشفشانی( پارک آبی) و مجموعه فروشگاهی یونیورسال که شامل رستوران‌ها و فروشگاه‌ها می‌شود، است. در سال 2019 سرزمین جادویی هاگرید برای عاشقان و دوستداران هری پاتر و دنیای جادویی او به این مجموعه اضافه شد.

 

شهربازی اورلند یونیور سال

 

برج های آلتون بریتانیا – 370 هکتار

در میان دوستداران ترن هوایی این شهربازی بسیار معروف است و یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی در بریتانیا محسوب می‌شود. در سال 2018 یکی از جدیدترین و جذاب ترین سرزمین‌های رمز آلود در این شهربازی افتتاح شد و سالانه دو ملیون بازدید کننده به بازدید کننده‌های این شهربازی اضافه کرد.

 

شهربازی برج های آلتون بریتانیا

 

دیزنی لند ایالت آناهیم – 1270 هکتار

در سال 1955 در میان صحرای بزرگ لس آنجلس دیزنی لند ایالت آناهیم ساخته شد. اگرچه بسیاری از زمین‌های این شهربازی هنوز بصورت بلااستفاده قرار گرفته‌اند اما دیزنی همواره در حال اضافه کردن چیزهای جدید و هیجان انگیز به این مجموعه است.

 

شهربازی دیزنی لند آناهیم

 

بتو کاررو، سانتا کاتارینای برزیل 1350 هکتار

بتو کاررو بزرگترین و جالب ترین شهربازی آمریکای جنوبی است که در سال 1991 شروع به کار کرد. این مجموعه تفریحی شامل 10 تم مختلف مانند جزیزه دزدان دریایی، روستای آلمانی، ماداگاسکار و غیره برای بازدیدکننده‌ها است.

 

شهربازی بتو کاررو

 

دیزنی لند پاریس، فرانسه 2230 هکتار

دیزنی لند پاریس به مدت 25 سال اولین و معروف‌ترین شهر بازی اروپا محسوب می‌شد. این در حالی بود که رتبه نخست در جذب توریست در فرانسه را نیز به خود اختصاص داده بود. این دیزنی لند بالغ بر 50 منطقه بازدید و بازی جذاب دارد که اجرای زنده شخصیت های دیزنی مانند پرنسس‌ها و پری‌ها از هیجان انگیزترین بخش‌های این مجموعه است.

 

دیزنی لند پاریس فرانسه

 

شهربازی دنیای والت دیزنی، اورلاندو، ایالات متحده آمریکا 15.000 هکتار

 

شهربازی دیزنی لند اورلاندو

 

اولین و بزرگترین شهربازی در دنیا که از چندین مجموعه پارک تشکیل شده است. سرزمین پادشاهی جادویی، استودیو دیزنی هالیوود و سرزمین شخصیت های حیوانی دیزنی تنها چند نمونه از مکان های هیجان انگیز این شهربازی است. این مجموعه چنان بزرگ و گسترده است که تنها برای بازدید از قسمت سرزمین داستان عروسک ها شما به چندین روز  احتیاج دارید.

 


مطلب مرتبط: زیباترین آبشارهای جهان که حتما باید ببینید


 

کلام آخر اینکه فارغ از هر سن و سالی که دارید حتی شده برای یک بار به شهربازی بروید و از بودن در محیطی شاد و مفرح لذت ببرید. مکان هایی که فقط برای هیجان و لذت بیشتر ساخته می‌شوند تا لحظات خوش و به یادماندنی را برای شما به ارمغان آورد.

با توجه به تمام مطالبی که در مورد شهربازی‌ها گفته شد به نظر شما جالب‌ترین و قشنگ‌ترین شهربازی متعلق به کدام کشور است؟ آیا فکر نمی‌کنید جای یک دیزنی لند در ایران خالی است؟


نظرات شما

برای این پست نظری ثبت نشده

ثبت نظر